Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą czesc 4

Szacunkowe posiłki z 1986 r. Były serwowane w restauracji A przez te cztery dni (szacowany współczynnik ataku za jedzenie w restauracji A, 17,9 procent), w tym 764 w dniu 4 października (wskaźnik ataku, 25 procent) i 339 w dniu 5 października (wskaźnik ataku, 29 procent ). Case-Control Study
Uczestnikami badania kliniczno-kontrolnego było 240 pacjentów z WZW A i 134 osób z grupy kontrolnej. Pacjenci byli znacznie starsi niż osoby kontrolne (mediana wieku, 34 lata vs. 28 lat, p <0,01), ale nie różniły się istotnie w zależności od płci.
Tabela 2. Tabela 2. Zużycie wybranych produktów żywnościowych przez 240 pacjentów z wirusowym zapaleniem wątroby typu A i 134 Kontrole Kto spożywał jeden posiłek w restauracji A między 3 października a 6 października 2003. Tabela 3. Tabela 3. Wieloczynnikowa analiza cech demograficznych i ekspozycji na żywność Związany z wirusowym zapaleniem wątroby typu A wśród patronów restauracji A, od 3 października do 6 października 2003 r. Pacjenci znacznie częściej niż osoby kontrolowane spożywały co najmniej jeden z pięciu punktów menu – łagodna salsa, napoje barowe, grillowane fajitas z kurczaka, mielone burrito wołowe, i talerz z enchiladą (tabela 2). Łagodna salsa, którą serwowano wszystkim gościom przy siedzeniu, została skonsumowana przez 91 procent pacjentów i 35 procent kontroli (iloraz szans, 19,6, przedział ufności 95 procent, 11,0 do 34,9). Oprócz łagodnej salsy, żaden inny element menu związany z chorobą nie został zjedzony przez więcej niż 25 procent pacjentów. Gorąca salsa, podobnie jak łagodna salsa, była również serwowana wszystkim klientom w czasie siedzenia, ale nie była związana z chorobą. W modelu logistyczno-regresyjnym (model 1), który początkowo obejmował wiek i wszystkie pięć pozycji menu związanych z chorobą w analizie jednoczynnikowej, tylko spożycie łagodnej salsy (skorygowany iloraz szans, 19,7; przedział ufności 95%, 11,0 do 35,5) oraz wiek powyżej 12 lat (skorygowany iloraz szans, 2,8; przedział ufności 95%, 1,4 do 5,6) pozostawał istotny w ostatecznym modelu (tabela 3).
Spośród 102 zbadanych składników, 13 zostało zjedzonych przez co najmniej 25 procent pacjentów. Spośród nich siedem istotnie wiązało się z chorobą (tabela 2). Dwoma składnikami najsilniej związanymi z chorobą były zielona cebula (iloraz szans, 33,3; przedział ufności 95%, 12,8 do 86,2) i kostka białej cebuli (iloraz szans, 30,8; przedział ufności 95%, 9,3 do 102,2). Zielona cebula i pokrojona w kostkę biała cebula były jedynymi składnikami świeżych produktów w łagodnej salsie. Gorąca salsa zawierała białą cebulę, ale nie zieloną cebulę.
W modelu logistyczno-regresyjnym (model 2), który początkowo obejmował wiek i siedem składników związanych z chorobą w analizie jednowymiarowej, jedynie spożycie zielonej cebuli pozostało w modelu ostatecznym (tabela 3). Ze względu na silne powiązanie między łagodną salsą a chorobą skonstruowano trzeci model, który zawierał zmienne dotyczące wieku, spożycia łagodnej salsy i ekspozycji na inne pozycje menu zawierające zieloną cebulę. Zużycie zielonej cebuli w innych pozycjach menu było niezależnie związane z chorobą i wykazywało efekt dawka-odpowiedź (model 3 w Tabeli 3). Model 3 pasował do danych znacznie lepiej niż model 2 (P <0,001).
Choroba pracowników
Wszystkich 69 pracowników, którzy pracowali w restauracji A w dowolnym czasie od września do 2 listopada 2003 r., Zostało przebadanych na obecność przeciwciała IgM w wirusie zapalenia wątroby typu A
[więcej w: przychodnia paprocany kontakt, chirurgia plastyczna poznań cennik, przychodnia eskulap ]
[więcej w: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, kreatynina badanie cena, spitaderm karta charakterystyki ]