Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą cd

Informacje o zakupach, przechowywaniu i praktykach dotyczących żywności zostały zebrane podczas wywiadów z restauracją. Dostawcy żywności, personel zarządzający i pracownicy usług gastronomicznych. Urzędnicy z Urzędu ds. Żywności i Leków (FDA) i Departamentu Rolnictwa w Pensylwanii uzyskali dokumenty przewozowe z restauracji A i jej dostawców. Sekwencjonowanie kwasu nukleinowego
Próbki surowicy zażądano od laboratoriów diagnostycznych, a wszystkie próbki, które można było uzyskać, wykorzystano do przeprowadzenia analizy sekwencji RNA wirusa zapalenia wątroby typu A. RNA wirusa zapalenia wątroby typu A został zamplifikowany, a segment 315-nukleotydowy połączenia VP1-P2A został zsekwencjonowany przy użyciu opublikowanych metod.11 Sekwencje wirusowe z tych przypadków porównano z innymi w bazie danych nadzoru sekwencji w Centrum Kontroli Chorób i profilaktyka (CDC) oraz sekwencje z innych przypadków zapalenia wątroby typu A.
Analiza statystyczna
Wszystkie analizy statystyczne przeprowadzono za pomocą oprogramowania SAS, wersja 9.1. Ilości szans i przedziały ufności 95 procent zostały obliczone dla każdego elementu menu i składnika żywności. Regresja logistyczna została wykorzystana do wygenerowania skorygowanych ilorazów szans i 95-procentowych przedziałów ufności w celu zbadania związku między zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu A a czynnikami demograficznymi, elementami menu i produktami spożywczymi. Opracowano trzy modele regresji logistycznej, w tym jedną dla pozycji menu, drugą dla składników i trzecią, w której ekspozycję na łagodną salsę rozważano oddzielnie od innych ekspozycji na zieloną cebulę. We wszystkich trzech pełnych modelach zmienne o wartościach P ponad 0,05 zostały usunięte, aby uzyskać ostateczne modele. Zmienne w każdym ostatecznym modelu zostały zbadane pod kątem interakcji pierwszego rzędu. Przy pomocy testów współczynnika prawdopodobieństwa porównaliśmy wszystkie trzy modele końcowe, aby ocenić dobro dopasowania.
Epidemiologia opisowa
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna, charakterystyka kliniczna i terminy konsumpcji żywności w restauracji A wśród mieszkańców Pensylwanii z zapaleniem wątroby typu A, w październiku i listopadzie 2003 r. Ogółem 527 pacjentów z WZW typu A zostało zidentyfikowanych wśród mieszkańców Pensylwanii, w tym 13 pracownicy restauracji A (tabela 1). Dodatkowe 74 osoby z wirusowym zapaleniem wątroby typu A, które jadły w restauracji A na początku października 2003 r., Zgłaszały się do CDC z siedmiu innych państw.
Rysunek 1. Rycina 1. Przypadki zapalenia wątroby typu A związane z restauracją w Pensylwanii w 2003 r., Według daty początkowej. Niebieskie paski reprezentują 514 patronów i brązowe słupki 13 pracowników restauracji A, którym postawiono diagnozę WZW typu A między 15 października a 27 listopada 2003 roku.
Mediana wieku pacjentów w Pensylwanii wynosiła 34 lata (zakres, <1 do 82 lat), a 59 procent stanowiły kobiety. Daty wystąpienia choroby trwały od 15 października do 27 listopada 2003 r. (Ryc. 1). Trzej mężczyźni i jedna kobieta (przedział wiekowy, od 38 do 57 lat) mieli piorunujące zapalenie wątroby typu A, w tym trzy (0,5 procent), którzy zmarli; jeden człowiek przeżył po otrzymaniu przeszczepu wątroby. Dwóch z tych czterech pacjentów miało chorobę podstawową (zapalną chorobę jelit lub cukrzycę). Spośród 485 pacjentów, których stan hospitalizacji był znany, 124 (26%) było hospitalizowanych.
Z 425 pacjentów, którzy stwierdzili, że spożywali jedzenie w restauracji A tylko raz w okresie inkubacji trwającym od 15 do 50 dni, 356 (84 procent) zjadło tam od 3 października do 6 października (tabela 1), a 284 (67 procent) zjadło w restauracji A w dniu 4 października lub 5 października
[hasła pokrewne: rehabilitacja domowa kraków, sajbazar allegro, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]
[patrz też: sajbazar allegro, jarmuż zasmażany przepis, usg nadgarstka ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą cd”