Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą ad

Sześć osób, które zachorowały, wspomina jedzenie w dwóch osobnych grupach w restauracji w hrabstwie Beaver (restauracja A). listopada inspektor Departamentu Rolnictwa w Pensylwanii nie wykrył żadnych naruszeń sanitarnych w restauracji, ale dowiedział się o chorym pracującym z żywnością. 2 listopada restauracja dobrowolnie się zamknęła. Do 7 listopada odnotowano 111 przypadków WZW typu A wśród osób, które jadły kolację w Restauracji A. Metody
Definicja przypadku i znalezienie przypadku
Podjęliśmy publiczne dochodzenie w sprawie zdrowia, aby kontrolować epidemię chorób zakaźnych; w związku z tym nasze badanie nie podlegało zatwierdzeniu przez instytucyjną komisję odwoławczą. Definicja przypadku była ostrą chorobą odpowiadającą wirusowemu zapaleniu wątroby typu A, której wystąpienie wystąpiło między października a grudnia 2003 r. Ponadto pacjenci musieli spożywać pokarm w restauracji A w okresie od dwóch do sześciu tygodni przed wystąpieniem choroby (zgodnie z okres inkubacji w przypadku zapalenia wątroby typu A) i ma serologiczne potwierdzenie ostrego zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu A (przeciwciało IgM przeciwko wirusowi zapalenia wątroby typu A).
W Pensylwanii rozpoznano przypadki za pomocą elektronicznego systemu nadzoru chorób. Przeprowadzono wywiad z każdą osobą, której w 2003 r. Zgłoszono przypadek zapalenia wątroby typu A w hrabstwie Beaver, a także u każdego innego mieszkańca Pensylwanii z wirusowym zapaleniem wątroby typu A, który zgłosił jedzenie w restauracji A. Opisy przypadków dla restauracji Klienci, którzy podróżowali przez Beaver County ale zamieszkiwali w innych państwach. Szacunkowe wskaźniki ataków zostały obliczone poprzez podzielenie liczby pacjentów, którzy zgłosili jedzenie w restauracji A w określonych datach na początku października (kiedy większość pacjentów zgłosiło narażenie) na całkowitą liczbę posiłków serwowanych w tych samych dniach. Osoby, które zgłosiły jedzenie w Restauracji A wielokrotnie podczas okresu inkubacji zostały wykluczone z licznika, ale posiłki spożyte przez osoby, które mogły zjeść w restauracji wielokrotnie podczas okresu inkubacji nie zostały wyłączone z mianownika.
Case-Control Study
Pacjenci będący mieszkańcami Pensylwanii, którzy jedli w Restauracji A tylko raz w okresie inkubacji (od 15 do 50 dni), i którzy jedli w Restauracji A od 3 października do 6 października kwalifikowali się do włączenia do badania. Począwszy od 8 listopada, pacjenci byli zapisywani i przeprowadzano wywiady, gdy tylko zostali zgłoszeni do systemu nadzoru w Pensylwanii. W badaniu kliniczno-kontrolnym znalazło się tak wielu zgłaszanych pacjentów, z którymi można było przeprowadzić wywiad w ciągu następnych dwóch tygodni dochodzenia.
Kontrole obejmowały osoby towarzyszące posiłkom pacjentów lub osób, które zostały zidentyfikowane dzięki pokwitowaniu z kart kredytowych jako posiłek w Restauracji A między 3 października a 6 października. Kontrole zostały wykluczone, jeśli donoszono o nich o ostrym zapaleniu wątroby typu A, w wywiadzie z zapaleniem wątroby typu A, lub otrzymała szczepionkę przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu A.
Pacjenci i kontrole zostali przesłuchani przez telefon za pomocą standardowego kwestionariusza między 8 listopada a 29 listopada; wszyscy uczestnicy zostali zapytani o jedzenie, które jedli w restauracji A. Restauracja Menu zawierało 121 artykułów ze 102 składników.
Ocena pracowników i środowiska
Aby ustalić, czy źródłem mogą być zanieczyszczenia przez chorych pracowników restauracji, pracownicy, którzy pracowali w okresie od września do 2 listopada 2003 r., Zostali przebadani na obecność przeciwciała IgM przeciwko wirusowi zapalenia wątroby typu A
[więcej w: chirurgia plastyczna poznań cennik, korona protetyczna cena, testosteron cena ]
[więcej w: przychodnia eskulap, laser biostymulacyjny, kłucie w prawym dolnym boku ]