Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą ad 7

W warunkach laboratoryjnych, płukanie produktów wodą chlorowaną, które powinny być wykonywane zarówno po zbiorach 18, jak i ponownie przed przygotowaniem posiłku, 17 zmniejsza, ale nie eliminuje skażenia wirusem zapalenia wątroby typu A19. Nawet niewielka ilość zanieczyszczeń w kale może spowodować setki zakaźnych infekcji. dawki, ponieważ szacuje się, że stężenia wirusa zapalenia wątroby typu A sięgają miliarda dawek zakaźnych na gram kału, a ponieważ dawka zakaźna, choć nieznana, jest prawdopodobnie niska. Zielone cebule były źródłem wybuchów zapalenia wątroby typu A związanych z restauracją w 1999 r. W Ohio, w 2000 r. W Kentucky i na Florydzie, a wcześniej w 2003 r. W Tennessee, Gruzji i Północnej Karolinie.9,10,13 Śledztwo śledzące wskazało, że zielona cebula które były zamieszane w te dochodzenia były albo zdecydowanie10,13, albo prawdopodobnie9 hodowane w Meksyku. Jak zauważono w dochodzeniu w Pensylwanii, pochodzenie skażonej zielonej cebuli było zgodne z podobieństwem sekwencji w wirusie zapalenia wątroby typu A stwierdzonym wśród pacjentów biorących udział w tych ogniskach i wśród osób, które nabyły zapalenie wątroby typu A w Meksyku lub żyją w społecznościach w Stanach Zjednoczonych, gdzie przypadki wirusowego zapalenia wątroby typu A są często epidemiologicznie powiązane z podróżami do Meksyku lub kontaktami z podróżnymi do Meksyku (np. społeczności latynoskie) .9,10,13
Zgłaszano również przypadki infekcji wywołanej przez inne patogeny jelitowe, które są związane z importowaną zieloną cebulą.21 Zielone cebule wymagają intensywnego obchodzenia się podczas zbioru i przygotowania do pakowania, w tym usuwania zewnętrznych skór i gleby.9,22 Zanieczyszczenie zielonej cebuli może powstają w wyniku kontaktu z pracownikami (lub dziećmi pracowników) zakażonymi wirusem zapalenia wątroby typu A podczas zbierania i przygotowywania lub w kontakcie ze skażoną wodą podczas nawadniania, płukania, przetwarzania, chłodzenia i oblodzenia. Ponadto cząstki wirusowe lub kał są szczególnie trudne do zmywania złożonych powierzchni roślinnych
Zielone cebule z zamieszkałych gospodarstw były prawdopodobnie dostarczane do innych restauracji. Jednak nie wykryto żadnych innych jednoczesnych wybuchów wirusowego zapalenia wątroby typu A związanych z restauracją pomimo ostrzeżeń o stanie zdrowia publicznego, szerokiego rozpowszechnienia informacji w mediach oraz wzmożonych działań nadzoru w całym kraju. Zanieczyszczenie mogło zostać ograniczone do niewielkiej części zbiorów lub zanieczyszczone produkty mogły nie zostać uznane za źródło infekcji wśród osób, które nie pamiętają narażenia. Ogniska związane z żywnością zaobserwowano wcześniej, które były powiązane z produkcją, ale dotyczyły tylko kilku instytucji lub spraw żywnościowych rozproszonych na szerokim obszarze geograficznym, pomimo powszechnej dystrybucji produktów z gospodarstw zamieszkujących w to miejsce. 6-10,24-26
Coraz większa liczba zgłoszonych ognisk chorób przenoszonych przez żywność została powiązana ze świeżymi produktami.17,20,27 Zalecane środki kontroli obejmują zapewnienie, że pracownicy terenowi są zdrowi i mają dostęp do odpowiednich urządzeń sanitarnych oraz zapewnienie, że woda używana do nawadniania i płukania produktów nie jest zanieczyszczona kał. W przypadku usług gastronomicznych należy wziąć pod uwagę możliwość, że skażone produkty mogą powodować bardziej powszechne skażenie innych produktów i obszaru przygotowywania. Pracownicy służby zdrowia mogą pomóc w ustaleniu źródła wybuchów epidemii wirusowego zapalenia wątroby typu A, natychmiast powiadamiając lokalne i stanowe organy ds. Zdrowia, gdy rozpoznane zostaną przypadki W wielu społecznościach, zwłaszcza w krajach rozwijających się, dzieci są źródłem większości przypadków przeniesienia wirusa zapalenia wątroby typu A.1,28 Zmniejszenie rozprzestrzeniania wirusa zapalenia wątroby typu A wśród dzieci na obszarach, na których uprawia się produkty i próby zniechęcenia do obecności dzieci na obszarach, gdzie zbierana jest żywność, ograniczy możliwości zakażenia wirusem.
[więcej w: the binding of isaac rebirth allegro, spitaderm karta charakterystyki, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]
[patrz też: the binding of isaac rebirth allegro, infolinia hiv, syndrom dda test ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą ad 7”