Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą ad 5

Trzynastu pracowników miało pozytywne wyniki, a wszystkie były symptomatyczne, z datami początków choroby, które były podobne do tych z restauracji patronów (zakres, od 26 października do 14 listopada). Wszyscy pracowali i jedli jedzenie w restauracji A od 3 października do 6 października. Żadne nie zgłosiło ostatniej podróży do kraju, w którym zakażenie wirusem zapalenia wątroby typu A jest endemiczne. Zakup i przygotowanie łagodnej salsy i zielonej cebuli
Łagodna Salsa
Łagodna salsa zawierała wodę z kranu, zieloną cebulę, pomidory w puszkach, chilis z zielonej puszki, mieszankę przypraw i pokrojoną w kostkę białą cebulę. Cztery ostatnie składniki zostały przetworzone w różnych zakładach produkujących żywność i zostały dostarczone do restauracji w opakowaniu i gotowe do użycia. Przyprawy przygotowano w partiach 635 kg (1400 funtów) i dostarczono je przez regionalnego dystrybutora w pakietach 394g (13,9-oz). Białą cebulę przemyto chlorowaną wodą, pokrojoną maszynowo na 2268 kg (5000 funtów) partii, a następnie zapakowano w 2 kg (5-funtowe torebki) do wysyłki do wielu restauracji. Przygotowanie i posługiwanie się zieloną cebulką opisano poniżej.
Restauracja A przygotowała do dwóch 38-litrowych (40-kwart) porcji łagodnej salsy każdego dnia. Każda partia zawierała 170 g (6 uncji) pokrojonej w kostkę zielonej cebuli (odpowiednik 10 do 16 całych cebuli). Składniki zmieszano w jednej dużej misce, przeniesiono do plastikowych pojemników i przechowywano przez 3 dni w lodówce. Te pojemniki były używane do napełniania naczyń kuchennych w jadalni. Salsa została wrzucona do misek i podawana wszystkim patronom. Kadzie, pojemniki dozujące i plastikowe pojemniki były myte każdego dnia.
Zielone cebule
Zieloną cebulę kupiła restauracja A od dystrybutora, który kupił je od dostawcy. Skrzynie transportowe zawierały 4 kg (8,5 funta) zielonej cebuli pakowanej na lodzie w wiązkach po sześć do ośmiu cebulek. Restauracja Robotnicy umieścili paczki w pojemnikach metalowych o wymiarach 30 na 15 na 23 cm (12 x 6 x 9 cali), które przechowywano w lodówce przez pięć dni.
W razie potrzeby posiekano zieloną cebulę. Wiązki przepłukano wodą wodociągową, korzenie wycięto, gumową taśmę wokół paczki usunięto, a cebulę posiekano za pomocą elektrycznej suszarki. Posiekaną cebulę chłodzono w plastikowych pojemnikach do dwóch dni. Dicer był używany wyłącznie do kostkowania zielonej cebuli i był czyszczony każdego dnia. Dicer został odrzucony przed rozpoczęciem śledztwa.
Analiza kwasów nukleinowych
Wszystkie sekwencje wirusa zapalenia wątroby typu A, które uzyskano od pacjentów, którzy jadali w restauracji A – w tym te od 136 pacjentów z Pensylwanii i 34 z sześciu innych państw – były identyczne; sekwencje te obejmowały te z 3 pacjentów, którzy zmarli. Sekwencja wybuchu była podobna (> 96 procent) do sekwencji, które były powszechnie spotykane wśród osób zgłaszających się do Meksyku lub przebywających na nich w okresie od dwóch do sześciu tygodni przed chorobą oraz wśród pacjentów z zapaleniem wątroby typu A w społecznościach latynoskich w Stanach Zjednoczonych.11, 12 Sekwencje z innych ognisk, które były związane z zieloną cebulą i które pojawiły się w latach 1999, 2000 i 2003 były również częścią tego zestawu sekwencji wirusa zapalenia wątroby typu A. 9, 10,13 Sekwencja wybuchu Pensylwanii była odmienna od sekwencji innych sekwencje wybuchowe, ale najbliżej spokrewnione z sekwencjami uzyskanymi od pacjentów w oddzielnych wybuchach epidemii żywności, które miały miejsce we wrześniu 2003 r. w Tennessee, Północnej Karolinie i Gruzji13.
Badanie śledztwa FDA
Badanie śledztwa FDA wykazało, że dwie farmy w północnym Meksyku były źródłem zielonej cebuli wysyłanej do restauracji A pod koniec września i na początku października 2003 r.
[podobne: nieleczona nadczynność tarczycy, laser biostymulacyjny, pta zabieg ]
[patrz też: olx ciechocinek, nieleczona nadczynność tarczycy, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]

0 thoughts on “Wybuch zapalenia wątroby typu A związany z zieloną cebulą ad 5”