szpital dziecięcy kraków wielicka ad 5

Pierwszy pacjent był leczony z powodzeniem czterokrotnie przeciwciałami przeciwko komórkom B, chociaż nawrót choroby wystąpił po każdym przebiegu leczenia. Czterej inni pacjenci zmarli w remisji 120 do 438 dni po wystąpieniu zespołu limfoproliferacyjnego limfocytów B (ryc. i 2). Jedenaście pacjentów było żywe i wolne od objawów syndromu (pięciu biorców szpiku i sześciu biorców narządów) (ryc. 2) od 8 do 60 miesięcy po leczeniu z prawidłowo działającym przeszczepem. Tabela 4 pokazuje powiązane terapie otrzymane przez tych długoterminowo przeżywających; te zabiegi nie różniły się od tych, które otrzymali inni pacjenci. U ośmiu z dziewięciu pacjentów, u których można było ocenić prawidłowe funkcje komórek B powróciły, podczas gdy u jednego biorcy po przeszczepieniu szpiku kostnego nadal występowała hipogammaglobulinemia 60 miesięcy po leczeniu. Stwierdzono, że cztery z pięciu biorców przeszczepu szpiku mają swoiste dla EBV przeciwciała. Stwierdzono, że czterech z pięciu biorców przeszczepionych narządów ma przeciwciała przeciwko antygenowi jądrowemu Epstein-Barr; przeciwnie, jeden pacjent nie miał już wykrywalnych przeciwciał anty-EBV. Dyskusja
W tym badaniu testowaliśmy możliwą skuteczność przeciwciał monoklonalnych przeciwko komórkom B w kontrolowaniu proliferacji komórek B u 26 biorców przeszczepu szpiku kostnego lub narządu, którzy mieli zespół limfoproliferacyjny limfocytów B. Ta praca podążyła za naszym wstępnym raportem wskazującym na powodzenie wlewu przeciwciał anty-CD21 i anty-CD24 w zmniejszaniu niekontrolowanej proliferacji oligoklonalnych limfocytów B u dwóch biorców nieidentyfikujących HLA szpiku kostnego.17 Nasze wyniki wskazują na możliwą skuteczność anty-B- przeciwciała komórkowe w kontrolowaniu nie limfoproliferacyjnego zespołu limfocytów B, na podstawie zarówno kryteriów klinicznych, jak i immunologicznych; leczenie nie było skuteczne u pacjentów z oligoklonalną proliferacją limfocytów B i zajętością ośrodkowego układu nerwowego. Wczesne i późne efekty wtórne były ograniczone. Przeciwnie, monoklonalna proliferacja komórek B nie reagowała na takie leczenie. Nie znaleziono żadnych innych zmiennych, które pozwoliłyby przewidzieć wyniki leczenia.
Skuteczność leczenia supresji proliferacji limfocytów B powinna być analizowana z ostrożnością, ponieważ opisano spontaniczne rozpoznanie zespołu limfoproliferacyjnego limfocytów B 1, 2 oraz ponieważ niektórzy z naszych pacjentów otrzymywali acyklowir, gancyklowir lub steroidy w połączeniu ze zmniejszeniem dawkowanie terapii immunosupresyjnej.13 14 15 Kilka faktów przemawia przeciwko spontanicznej rozdzielczości w tej grupie badawczej. Spontaniczna regresja zespołu limfoproliferacyjnego limfocytów B została opisana tylko po przeszczepieniu narządu [13] i scharakteryzowano ją jako zespół mononukleozowy w tych przypadkach. 5, 12 W przeciwieństwie do tego choroba u naszych pacjentów była bardziej agresywna, ponieważ wystąpiła wcześnie po transplantacji, z udziałem wielu narządów we wszystkich, ale w dwóch przypadkach, był szybko postępujący i zwykle miał markery histologiczne o złym rokowaniu, takie jak atypowe jądra, martwica lub oba. Ponadto obniżenie dawek środków immunosupresyjnych w siedmiu organach biorcy przeszczepu zapoczątkowano przed rozpoczęciem leczenia przeciwciałami przeciwko komórkom B i nie powiodło się. Osoby długoterminowo przeżywające tę serię nie różniły się od innych pacjentów pod względem otrzymanych skojarzonych terapii
[hasła pokrewne: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, the binding of isaac rebirth allegro, kreatynina badanie cena ]

0 thoughts on “szpital dziecięcy kraków wielicka ad 5”