Skip to content

Prywatyzacja i jej niezadowolenie – rozwijający się chiński system opieki zdrowotnej ad 6

3 miesiące ago

544 words

W 1999 r. Śmiertelność niemowląt wynosiła 37 na 1000 żywych urodzeń na obszarach wiejskich, w porównaniu z 11 na 1000 w obszarach miejskich. W 2002 r. Wskaźnik śmiertelności wśród dzieci poniżej piątego roku życia wynosił 39 na 1000 w obszarach wiejskich i 14 na 1000 w miastach. Miejscowe i wiejskie wskaźniki śmiertelności matek w 2002 r. Wynosiły odpowiednio 72 i 54 na 100 000. Być może najbardziej szokujące jest to, że na niektórych ubogich obszarach wiejskich śmiertelność niemowląt wzrosła ostatnio, chociaż nadal spada w ośrodkach miejskich i nastąpiło odrodzenie niektórych chorób zakaźnych, takich jak schistosomatoza, która była prawie kontrolowana w przeszłości.7 Luki w opiece zdrowotnej są ważnym powodem wzrostu gniewu w niektórych okręgach wiejskich w stosunku do chińskiego rządu, Komunistycznej Partii Chin i nowych, zamożnych elit Chin i przyczyniają się do coraz częstszych lokalnych zamieszek i zamieszek na obszarach wiejskich Chin. W kraju, w którym Zagrożenia dla utrwalonego autorytetu politycznego (takie jak rewolucja komunistyczna) pojawiały się od tysiącleci od krzywd zubożałego chłopstwa, konsekwencje różnic pomiędzy wiejską i miejską opieką zdrowotną niosą głębokie polityczne znaczenie dla obecnego chińskiego przywództwa.
Wreszcie decentralizacja i niedofinansowanie publicznych usług zdrowotnych znacznie podważyło zdolność Chin do stworzenia skutecznej, skoordynowanej reakcji na potencjalnie pandemiczne choroby zakaźne. Powolna reakcja chińskiego rządu na epidemię SARS prawie na pewno była odzwierciedleniem tych wydarzeń, które budzą obawy, czy chińska infrastruktura zdrowia publicznego będzie w stanie wykryć i zareagować na pojawienie się epidemii ptasiej grypy. Te same obawy pojawiają się w związku ze zdolnością Chin do powstrzymania rosnącej epidemii zakażeń ludzkim wirusem upośledzenia odporności (HIV) i związanych z nimi epidemii wielolekoopornej gruźlicy, zwłaszcza na obszarach wiejskich.
Rząd odpowiada
Na swoją korzyść rząd chiński uznał i zaczął rozwiązywać ogromne problemy zdrowotne, które stworzył. Uczyniono to z niezwykłym pragmatyzmem, nieskrępowanym ideologią i często importującymi (po dokładnym zbadaniu) rozwiązaniami pionierskimi w innych krajach. Chiny również korzystają w tym czasie z rzadkiej okazji finansowej. Ze względu na szybki wzrost gospodarki, krajowe i lokalne rządy mają wystarczające wpływy z podatków, aby dokonać znacznych inwestycji w opiekę zdrowotną, nie zmniejszając wydatków na konkurencyjne usługi socjalne, takie jak mieszkalnictwo i edukacja, czy też obronę, która obecnie jest priorytetem dla chińskich przywódców. 20
Ponieważ Chiny wydają się teraz składać z dwóch społeczeństw, miejskich i wiejskich, rząd wprowadził różne strategie łagodzenia problemów w tych dwóch lokalizacjach. Próbowała odtworzyć miejską sieć ochrony zdrowia poprzez system, który łączy różne urządzenia, które będą znane amerykańskim decydentom w zakresie opieki zdrowotnej. Pierwszy to obowiązkowe ubezpieczenie pracodawcy. W 1998 r. Rząd centralny wymagał od wszystkich prywatnych i państwowych przedsiębiorstw oferowania pracownikom medycznych rachunków oszczędnościowych w połączeniu z ubezpieczeniem katastroficznym. Importowane z Singapuru medyczne konta oszczędnościowe wymagają od ludzi oszczędzania własnych pieniędzy, aby opłacić część swoich osobistych wydatków medycznych
[hasła pokrewne: korona protetyczna cena, pta zabieg, rehabilitacja nowy dwór mazowiecki ]
[patrz też: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, kreatynina badanie cena, spitaderm karta charakterystyki ]

0 thoughts on “Prywatyzacja i jej niezadowolenie – rozwijający się chiński system opieki zdrowotnej ad 6”

  1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: mezoterapia igłowa warszawa[…]