Jest aktywny wobec szerokiego zakresu gram-ujemnych patogenów, a także niektórych bakterii gram-dodatnich i drobnoustrojów powodujących atypowe zapalenie płuc. Przeprowadziliśmy duże, randomizowane, podwójnie zaślepione badanie kontrolowane placebo, mające na celu określenie skuteczności Strategia empiryczna, oferująca siedmiodniową profilaktykę z lewofloksacyną w okresie przewidywanej neutropenii u pacjentów z litymi rakiem lub chłoniakami, którzy zostali uznani za narażonych na ryzyko zakażenia podczas cyklicznej chemioterapii mielosupresyjnej. Metody
Pacjenci
Specjaliści onkologii lub hematologii w Wielkiej Brytanii, którzy leczą pacjentów z rakiem zostali zaproszeni do udziału w badaniu. Osoby dorosłe (zdefiniowane jako osoby w wieku co najmniej 16 lat) rozpoczynające chemioterapię cytotoksyczną w przypadku guzów litych lub chłoniaka i zagrożone zakażeniem bakteryjnym zostały losowo przydzielone do otrzymywania lewofloksacyny lub placebo w ciągu siedmiu dni w celu uwzględnienia okresu przewidywanej neutropenii. W protokole wymieniono szeroko stosowane schematy chemioterapii i dawki związane ze znanym ryzykiem wystąpienia cyklicznej, ciężkiej neutropenii (mniej niż 500 neutrofili na milimetr sześcienny), ale które nie były rutynowo podawane z czynnikiem stymulującym kolonie granulocytów (G-CSF) lub wsparciem dla komórek macierzystych. Pacjenci zostali zapisani do badania na okres do sześciu cykli chemioterapii. Cykl chemioterapii zdefiniowano jako standard, minimalny czas trwania konkretnego schematu od rozpoczęcia jednego leczenia do następnego był wystarczający, aby umożliwić powrót do zdrowia po ostrych działaniach niepożądanych, w tym zahamowanie czynności szpiku. Kryteriami wyłączającymi w czasie randomizacji były aktywne zakażenie, obecna terapia przeciwbakteryjna, planowane stosowanie G-CSF, historia działań niepożądanych na fluorochinolony, epilepsja, klirens kreatyniny poniżej 40 ml na minutę, ciąża i karmienie piersią.
Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną zgodę, a badanie zostało zatwierdzone przez komisję etyczną każdej uczestniczącej instytucji. Sponsor komercyjny nie odegrał żadnej roli w projektowaniu procesu, rekrutacji, zbierania danych, analizy ani pisania manuskryptu.
Randomizacja
Randomizacja polegała na zastosowaniu skomputeryzowanego algorytmu minimalizacji, który został opracowany i utrzymywany w bezpieczny sposób przez jednostkę badawczą Cancer Research UK Clinical Trials w Birmingham, i był dostępny dla uczestniczących badaczy za pomocą telefonu. Pacjentów stratyfikowano w zależności od wieku (mniej niż 40 lat, 40 do 59 lat lub 60 lat lub więcej), rodzaju raka (rak sutka, rak jąder, drobnokomórkowy rak płuca, chłoniak nieziarniczy, choroba Hodgkina, lub inne) i centrum leczenia. Następujące zmienne bazowe potencjalnie związane z ryzykiem zakażenia odnotowano w randomizacji: stan wydajności Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), adiuwantowe stosowanie chemioterapii, obecność długotrwałego cewnika żylnego, oraz poprzednia chemioterapia mielosupresyjna lub poprzednia radioterapia, która może być narażona na kompromis funkcja szpiku kostnego.
Mierniki rezultatu
Pierwszorzędową miarą wyniku była częstość udokumentowanych klinicznie epizodów gorączkowych, zdefiniowanych przez temperaturę rdzenia przekraczającą 38 ° C, przypisywaną zakażeniu. Częstość wszystkich prawdopodobnych zakażeń była drugorzędną miarą wyniku
[patrz też: poradnia endokrynologiczna dla dzieci, zielona pszenica tabletki, chirurgia plastyczna poznań cennik ]
[patrz też: olx szczucin, licznik spalania kalorii, choroba raynauda leczenie ]