Z tego powodu dane uzyskane podczas całego przebiegu chemioterapii analizowano na pacjenta, a nie na cykl, a stwierdzono, że lewofloksacyna przynosi korzyść ochronną podobną do tej zidentyfikowanej w analizie pierwszego cyklu (Tabela 3). Podczas całej chemioterapii u 84 z 781 pacjentów w grupie z lewofloksacyną wystąpił udokumentowany klinicznie epizod gorączkowy (10,8 procent), w porównaniu z 119 z 784 pacjentów w grupie placebo (15,2 procent). Profilaktyczna lewofloksacyna była zatem powiązana z 29-procentowym względnym zmniejszeniem ryzyka epizodu gorączkowego (względne ryzyko, 0,71; przedział ufności 95%, 0,55 do 0,92; P = 0,01) i 18-procentowe względne zmniejszenie ryzyka prawdopodobnego zakażenia ( względne ryzyko, 0,82, przedział ufności 95%, 0,73 do 0,94, P = 0,004). Tylko 36 pacjentów (2,3 procent) miało więcej niż jeden epizod gorączkowy, ale częstość występowania wielu gorączk była o ponad połowę mniejsza wśród osób otrzymujących lewofloksacynę w porównaniu z pacjentami otrzymującymi placebo (10 vs. 26). Hospitalizacja w przypadku infekcji
Zmniejszenie częstości występowania epizodów gorączkowych i prawdopodobnego zakażenia związanego z profilaktyką lewofloksacyną znalazło odzwierciedlenie w znaczącym zmniejszeniu odsetka pacjentów hospitalizowanych z powodu zakażenia (Tabela 3). Podczas pierwszego cyklu leczenia z zastosowaniem lewofloksacyny zmniejszono ryzyko hospitalizacji w porównaniu z placebo (ryzyko względne, 0,64; przedział ufności 95%, 0,46 do 0,90; P = 0,01); zmniejszenie o 27% we wszystkich cyklach (ryzyko względne, 0,73; przedział ufności 95%, 0,59 do 0,90; P = 0,004).
Ciężkie infekcje
Ciężkie zakażenie, charakteryzujące się zespołem sepsy związanym z infekcją, zgonem lub obiema, wystąpiło u 8 pacjentów w grupie lewofloksacyny, w porównaniu z 16 w grupie placebo (1,0 procent w porównaniu z 2,0 procentami, P = 0,15); 4 pacjentów zmarło w każdej grupie. Osiem ciężkich zakażeń w grupie lewofloksacyny (w tym zakończonych czterema zgonami) wystąpiło poza okresem, w którym liczba białych krwinek była najmniejsza lub gdy pacjenci nie przyjmowali lewofloksacyny (z powodu braku przepisania leku). , przerwanie leczenia lewofloksacyną lub nieprzestrzeganie zaleceń dotyczących leczenia). Dla porównania, 8 z 16 ciężkich zakażeń w grupie placebo, w tym tych prowadzących do trzech z czterech zgonów, wystąpiło podczas spodziewanego nadiru, podczas gdy pacjenci przyjmowali placebo.
Czas infekcji i zgodności
Tabela 4. Tabela 4. Zgodność leczenia, zdarzenia niepożądane i charakterystyka epizodów gorączkowych i prawdopodobnych zakażeń. Pacjenci przyjmowali badany lek przez wszystkie siedem dni w 71,7% cykli, a wartości procentowe były podobne w obu grupach (Tabela 4). Niepowodzenie profilaktyki zdefiniowano przez wystąpienie epizodu gorączkowego podczas profilaktyki, z udokumentowaną zgodnością do dnia zakażenia. W grupie lewofloksacyny 25,8 procent epizodów gorączkowych (25 z 97) uznano za niepowodzenia w zakresie profilaktyki, w porównaniu z 40,4 procentami takich epizodów w grupie placebo (61 z 151) (Tabela 4).
Wyniki mikrobiologiczne
Organizm, który był prawdopodobną przyczyną epizodu gorączkowego lub epizodu prawdopodobnego zakażenia, był izolowany rzadziej wśród pacjentów z lewofloksacyną niż u pacjentów z grupy placebo (7,2 procent vs
[hasła pokrewne: testosteron cena, kłucie w prawym dolnym boku, stomatolog białystok cennik ]
[przypisy: przychodnia eskulap, laser biostymulacyjny, kłucie w prawym dolnym boku ]