Stosuje się także dożylny bifosfonian pamidronianu, ale jest on niewygodny dla pacjentów, ponieważ zwykle podaje się go jako serię powolnych infuzji dożylnych trwających kilka godzin, wymagających wielokrotnych wizyt. Opracowanie wygodnych, skuteczniejszych i trwalszych agentów może rozwiązać te problemy. Spośród bisfosfonianów, które weszły do badań klinicznych, kwas zoledronowy był bardzo skuteczny w modelach przedklinicznych.5-7 Jest podawany jako pojedyncza 15-minutowa infuzja i ma wpływ na gęstość mineralną kości u kobiet w okresie pomenopauzalnym, podobnie jak w przypadku 12 miesięcy po podaniu doustnym. terapia bisfosfonianowa.8 Lek ten oferuje możliwość znacznego zwiększenia wygody leczenia i przestrzegania zaleceń, co w połączeniu z większą skutecznością może zwiększyć częstość odpowiedzi i czas trwania remisji. Porównaliśmy wpływ kwasu zoledronowego z działaniem risedronianu, wiodącego obecnie bisfosfonianu na biochemiczne wskaźniki aktywności choroby i jakość życia.
Metody
Przeprowadzono dwa randomizowane, kontrolowane badania z identycznymi protokołami w okresie od stycznia 2002 r. Do marca 2004 r., Z których każdy obejmował pacjentów z Ameryki Północnej, Europy i Australazji. W jednym badaniu wzięli również udział pacjenci z RPA. Chociaż próby były niezależne, każdy protokół wymagał wspólnego łączenia wyników we wspólną analizę.
Pacjenci
Łącznie 357 mężczyzn i kobiet, którzy byli w wieku powyżej 30 lat i radiologicznie potwierdzili chorobę kości Pageta, zbadano w 76 ośrodkach w 10 krajach. Z wyjątkiem czterech pacjentów, wszyscy mieli poziomy fosfatazy alkalicznej, które były ponad dwa razy wyższe od górnej granicy normy. Kryteria wykluczenia obejmowały poziom 25-hydroksywitaminy D w surowicy mniejszy niż 15 ng na mililitr (37 nmoli na litr); pierwotna nadczynność przytarczyc; dowód na chorobę wątroby lub nerek; występowanie zapalenia błony naczyniowej oka, zapalenia tęczówki, zaburzeń górnego odcinka przewodu pokarmowego, które mogą zakłócać przestrzeganie protokołu, nefropatii cukrzycowej lub retinopatii; oraz zastosowanie terapii specyficznej dla choroby Pageta w ciągu poprzedzających 180 dni. Instytucjonalna komisja rewizyjna każdego z uczestniczących ośrodków zatwierdziła protokół, a wszyscy pacjenci wyrazili pisemną, świadomą zgodę.
Leczenie
Pacjenci zostali losowo przydzieleni w sposób podwójnie ślepy za pomocą interaktywnego systemu odpowiedzi głosowej, aby otrzymać 5-mg wlewu kwasu zoledronowego w ciągu 15 minut, a następnie tabletek placebo lub wlewu soli fizjologicznej, a następnie 30 mg risedronianu na dzień. przez 60 dni. Objętość wszystkich naparów wynosiła 105 ml. Wszyscy pacjenci otrzymywali g wapnia na dzień i 400 do 1000 jednostek kalcyferolu dziennie.
Studiuj punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym był odsetek pacjentów, u których wystąpiła odpowiedź terapeutyczna zdefiniowana jako normalizacja poziomu fosfatazy alkalicznej lub redukcja o co najmniej 75 procent w nadmiarze fosfatazy alkalicznej (różnica w stosunku do środka zakresu odniesienia) po sześciu miesiącach . Pomiary zostały wykonane przez Covance Central Laboratory Services przy użyciu analizatorów Roche Hitachi (model 747 lub 911). Odpowiednie punkty środkowe i górne granice zakresu referencyjnego wynoszą 71 i 110 U na litr u pacjentów w wieku 58 lat lub młodszych oraz 75 i 115 U na litr w przypadku pacjentów w wieku powyżej 58 lat.
Wtórne i eksploracyjne zmienne skuteczności obejmowały biochemiczne markery resorpcji kości, co odzwierciedlają poziomy surowicy .C-telopeptydu kolagenu typu I (zestaw Elecsys .CrossLaps, Roche) oraz stosunek moczopędnego .-telopeptydu kolagenu typu I do kreatyniny9; biochemiczne markery tworzenia kości, co odzwierciedlają poziomy N-końcowego propeptydu kolagenu typu I w surowicy (Orion Diagnostica); i jakość życia
[hasła pokrewne: korona protetyczna cena, przychodnia paprocany kontakt, usg nadgarstka ]
[więcej w: przychodnia eskulap, laser biostymulacyjny, kłucie w prawym dolnym boku ]

0 thoughts on “Porównanie pojedynczej infuzji kwasu zoledronowego z ryzedronianem w chorobie Pageta ad”