Pojedynczy wlew 5 mg kwasu zoledronowego, podawany w okresie 15 minut, spowodował zmiany w szeregu biochemicznych markerów aktywności choroby, które okazały się tak duże lub większe niż najlepsze wyniki możliwe do osiągnięcia przy konwencjonalnych terapiach doustnych, wszystkie które wymagają codziennego podawania przez okres do sześciu miesięcy. W odróżnieniu od badań nad innymi terapiami choroby Pageta, porównywaliśmy kwas zoledronowy bezpośrednio z bisfosfonianem stosowanym obecnie jako standardowa terapia. Chociaż nasze badanie miało na celu wykazanie nie gorszego działania kwasu zoledronowego w porównaniu z konwencjonalną terapią, w rzeczywistości kwas zoledronowy okazał się lepszy pod względem stopnia zahamowania choroby, tempa początku działania i (na podstawie dane wstępne) utrzymywanie się tych efektów poza sześciomiesięcznym okresem próby. Dla porównania, pojedyncza 5-mg dawka kwasu zoledronowego spowodowała 80% spadek poziomu fosfatazy zasadowej po sześciu miesiącach, z normalizacją tego wskaźnika u 89% badanych, podczas gdy sześciomiesięczna terapia dziennym alendronianem doustnym powoduje zmniejszenie w poziomie fosfatazy alkalicznej od 73 do 79 procent po sześciu miesiącach, 3,11 z normalizacją tego wskaźnika u 48 do 63 procent pacjentów. Inne próby rizedronianu wykazały spadek poziomu fosfatazy alkalicznej o 69 do 77 procent po sześciu miesiącach, z normalizacją tego wskaźnika do 73 procent pacjentów. 4,12 Tiludronian zmniejsza poziom fosfatazy alkalicznej o 49 do 59 procent po sześciu miesiącach , z normalizacją poziomu u 11 do 44 procent pacjentów.13-15 Ibandronian, czynnik dożylny nadal w fazie rozwoju, zmniejsza poziomy fosfatazy alkalicznej o 70 procent po jednej lub dwóch dawkach.16
Kiedy choroba Pageta jest leczona bisfosfonianami, czas trwania remisji jest silnie determinowany przez nadir obrotu kości, więc większa skuteczność i dłuższy czas działania z kwasem zoledronowym sugerują, że przerwa pomiędzy terapiami prawdopodobnie będzie znacznie większa w przypadku tego środka . Może to zapewnić pacjentom dywidendy pod względem wygody, a nawet wpływać na ryzyko długotrwałych powikłań, takich jak choroba zwyrodnieniowa stawów.
To zachęcające, że znaczącym biochemicznym działaniom kwasu zoledronowego towarzyszyła znaczna poprawa wskaźników jakości życia, w tym funkcjonowania fizycznego, bólu, ogólnego stanu zdrowia, witalności i dobrego samopoczucia. Ulepszenia niektórych z tych wskaźników w grupie zoledronowej były znacznie większe niż w grupie rizedronianu. Chociaż istnieje problem dotyczący stosowania wielu testów statystycznych na tych licznych punktach końcowych dotyczących jakości życia, należy zauważyć, że wszystkie domeny wykazywały tendencję do poprawy w przypadku terapii kwasem zoledronowym, co nie było zgodne z rizedronianem, co sugeruje, że znaczące wyniki nie są jedynie statystycznym artefaktem. Sugeruje to, że korzyści obserwowane w końcowych punktach biochemicznych ostatecznie doprowadzą do większych dywidend klinicznych u pacjentów z chorobą Pageta, którzy mogą czasami mieć znaczną niepełnosprawność. W przeciwieństwie do tego, obecnie stosowane środki nie wykazały znaczących różnic między grupami w pomiarach jakości życia w randomizowanych, kontrolowanych badaniach, 3,4,11, chociaż środki użyte do porównania były placebo lub słabym etidronianem bisfosfonianu.
Kwas zoledronowy był uprzednio badany w dwóch wstępnych badaniach z udziałem pacjentów z chorobą Pageta
[patrz też: przychodnia eskulap, stomatolog białystok cennik, spitaderm karta charakterystyki ]
[patrz też: the binding of isaac rebirth allegro, infolinia hiv, syndrom dda test ]

0 thoughts on “Porównanie pojedynczej infuzji kwasu zoledronowego z ryzedronianem w chorobie Pageta ad 7”