Podręcznik chorób skóry

Ta książka o podstawowej dermatologii jest przeznaczona dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Autor zauważa, że około 15 procent wszystkich wizyt u lekarzy ogólnych obejmuje zmiany skórne. Książka jest wyczerpująca, krótko definiująca rzadkie schorzenia skóry w indeksie słownikowym na końcu książki, zapewniając jednocześnie bardziej szczegółowe informacje na temat powszechnych chorób w tekście. Książka jest pięknie ilustrowana 453 kolorowymi zdjęciami. Mapy ciała pokazują wyraźnie klasyczny rozkład geograficzny uszkodzeń dla każdej choroby. Dyskusje na temat przebiegu, przyczyny, zakaźności, wyników badań laboratoryjnych, diagnozy różnicowej i leczenia każdego zaburzenia są logicznie zorganizowane. Książka ma jednego autora, z wyjątkiem czterech specjalnych rozdziałów dotyczących chirurgii, kosmetyków, immunologii i nadwrażliwości na światło. Pozwala to na jednolitość stylu, ale w odróżnieniu od podręczników wielordzeniowych, w których każdy rozdział jest napisany przez eksperta, książka zawiera wiele kontrowersyjnych wypowiedzi, które są osobistą opinią autora, a nawet kilka bezpośrednich błędów. Na przykład, mówi się, że herpangina jest spowodowana przez opryszczkę pospolitą, gdy w rzeczywistości jest spowodowana przez wirus Coxsackie. Mięsaki skórno-włókniakomięsakowate błędnie określa się jako niewielki guz. Choroba Pageta jest identyfikowana jako rak płaskonabłonkowy zamiast gruczolakoraka, a łuszczycowe zapalenie stawów jest uważane za formę reumatoidalnego zapalenia stawów.
Autor jest oczywiście doskonałym komunikatorem ze swoimi pacjentami i podaje każdy szczegół jego osobistego schematu leczenia. Jest to główna zaleta książki, ale niestety istnieje wiele nieudowodnionych lub kontrowersyjnych zaleceń. W szczególności, istnieje wiele zaleceń dotyczących mieszanych mikstur, które są popularne wśród dermatologów, ale mniej wśród lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, którzy mogą preferować łatwo dostępne preparaty do stosowania miejscowego. Autor często rekomenduje środki uspokajające i modyfikacje diety. Haloperidol, główny środek uspokajający, jest od czasu do czasu wskazany na wulwodynię, podczas gdy nie ma takiej rekomendacji dla świądu moszny (dr Sauer jest mężczyzną). Meprobamat lub chlordiazepoksyd są zalecane w przypadku liszaju płaskiego. Dieta niskowęglowodanowa jest przepisywana na zapalenie mieszków włosowych, a dieta bogata w cukry i tłuszcze jest odpowiedzialna za wywoływanie furuncles. Izoniazyd jest błędnie wymieniony jako aktualna terapia trądu.
Dostępnych jest wiele konkurencyjnych podręczników dermatologii wprowadzającej. Dla tych, którzy szukają cennej receptury z przydatnymi porównaniami między lekami a recepturami książki kucharskiej do leczenia, polecam czwarte wydanie podręcznika do terapii dermatologicznej autorstwa Kennetha A. Arndta (Boston: Little, Brown, 1989). Dla naszego kursu dermatologicznego dla studentów medycyny wybraliśmy Principles of Dermatology autorstwa Donalda P. Lookingbilla i Jamesa G. Marksa (Philadelphia: WB Saunders, 1986), ponieważ zwięźle podkreśla diagnostykę różnicową, bez kontrowersyjnych stwierdzeń i mniejszej ilości szczegółów na temat nietypowych metod leczenia. . Ta książka Sauera najwyraźniej została nabyta przez większą liczbę osób niż jakakolwiek inna podobna książka w ciągu ostatnich trzech dekad (zgodnie z przedmową autora) i bardzo ją polecam, o ile czytelnik zdaje sobie sprawę, że wiele porad dotyczących leczenia ma charakter osobisty i anegdotycznie.
Ronald P. Rapini, MD
University of Texas Medical School, Houston, TX 77030

[hasła pokrewne: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, laser biostymulacyjny, usg nadgarstka ]

0 thoughts on “Podręcznik chorób skóry”