Artykuł Mangano i in. (Wydanie z 27 grudnia) jest ważnym wkładem w gromadzenie dowodów, że wykrycie przesunięcia odcinka ST w okresie okołooperacyjnym ma wartość prognostyczną w przewidywaniu bezpośredniego, a nawet długoterminowego wyniku. Jednak wielu ważnych kwestii nie zajmowali się autorzy. Najbardziej oczywistym z nich jest włączenie pacjentów z nieulepszoną chorobą wieńcową (49 procent całkowitej populacji, jak pokazano w Tabeli ich badania). Nie jest jasne, czy przesunięcie odcinka ST wykryte u tych pacjentów można przypisać niedokrwieniu mięśnia sercowego, ponieważ wartość predykcyjna testu, w tym przypadku monitorowanie Hoher, jest bezpośrednio związana z częstością występowania lub wstępnym prawdopodobieństwem wystąpienia choroby w badana populacja. Ponadto, występowanie zmiany odcinka ST z nie niedokrwienną przyczyną u tych pacjentów może być również spowodowane stosowaniem digoksyny lub zaburzeniami leżącymi u podstaw ST (na przykład z powodu przerostu lewej komory). Na koniec autorzy mogli podzielić pacjentów na tych z chorymi z chorobą niedokrwienną serca i tymi, u których nie stwierdzono objawów choroby wieńcowej, tak jak to uczynili w Tabeli artykułu i odpowiednio wykazali przesunięcie odcinka ST i jego wartość prognostyczną.
Autorzy zwracają uwagę na potrzebę określenia cech pooperacyjnego niedokrwienia … związanego z … wynikami kardiologicznymi ; nie jest jednak jasne, dlaczego nie podjęli próby określenia ilościowego czasu trwania przesunięcia odcinka ST, to jest ponad 30 lub więcej niż 60 minut, ponieważ wykazano, że ma znaczenie prognostyczne u pacjentów ze stabilną dusznicą bolesną. oraz osoby z niestabilną dławicą piersiową.2, 3
Autorzy wyciągnęli wniosek, że zapobieganie (i prawdopodobnie leczeniu) pooperacyjnego niedokrwienia może zmniejszyć okołooperacyjną chorobowość serca. Jednak, jak sugerują autorzy, nie może być tak bezpośredniej zależności przyczynowo-skutkowej między przesunięciem odcinka ST zidentyfikowanym przez monitorowanie Holtera i chorobami serca. Po pierwsze, wydaje się, że ustalono jedynie związek między nimi; po drugie, przesunięcie odcinka ST może być wskaźnikiem nieprawidłowości leżących u podstaw, takich jak choroba wieńcowa, a nie sama przyczyna; i po trzecie, znaczny okres czasu, jaki może upłynąć między wykryciem zmiany odcinka ST a faktycznym zdarzeniem sercowym (do 49 dni) sugeruje, jeśli w ogóle, brak bezpośredniej zależności przyczynowo-skutkowej pomiędzy tymi dwoma wydarzenia.
Anatoly Langer, MD
Toronto, ON M5B 1W8, Kanada St. Michael s Hospital
3 Referencje1. Mangano DT, Browner WS. Hollenberg M, i in. . Związek okołooperacyjnego niedokrwienia mięśnia sercowego z chorobowością i śmiertelnością sercową u mężczyzn poddawanych operacjom niekardiologicznym. N Engl J Med 1990; 323: 1781-8.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Deedwania PC, Carbajal EV. . Ciche niedokrwienie w codziennym życiu jest niezależnym czynnikiem prognostycznym umieralności w stabilnej dusznicy bolesnej. Circulation 1990; 81: 748-56.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Langer A, Freeman MR, Armstrong PW. . Przesunięcie odcinka ST w niestabilnej dławicy piersiowej: patofizjologia i powiązanie z anatomią wieńcową i wynikiem szpitalnym. J Am Coll Cardiol 1989; 13: 1495-502.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Artykuł Mangano i in przekazuje informacje dotyczące trudnego zadania polegającego na zmniejszeniu chorobowości i umieralności z powodu kardiochirurgii. Dwa tematy, które zasługują na dalsze uwagi, to ocena przedoperacyjna i wczesne zakończenie badań klinicznych.
Ponieważ pooperacyjne monitorowanie elektrokardiograficzne w przypadku cichego niedokrwienia wykonuje się pooperacyjnie, nie może przyczynić się do przedoperacyjnej oceny ryzyka u pacjentów. Może się zdarzyć, że monitorowanie pooperacyjne pacjentów z grupy podwyższonego ryzyka pozwoli na wczesną interwencję i zapobiegnie niektórym zdarzeniom sercowym. Zmniejszenie zachorowalności i umieralności będzie musiało zostać wykazane w randomizowanym badaniu przed zastosowaniem tej techniki. Trwają poszukiwania przydatnych metod oceny przedoperacyjnej.
Mangano i in. state: Aby zapewnić, że potencjalnie użyteczna forma monitorowania nie zostanie niepotrzebnie wstrzymana do czasu zakończenia badania, korzystaliśmy z okresowych przeglądów danych. Ponieważ badanie zostało zakończone wcześnie, implikacją tego artykułu jest to, że członkowie grupy badawczej wymagają pooperacyjnego monitorowania telemetrycznego wszystkich swoich pacjentów z profilami ryzyka podobnymi do tych, jakie mają pacjenci biorący udział w badaniu. Takie podejście byłoby niewspieranym, wczesnym wprowadzeniem techniki.
Robert Coney, MD
Emory University School of Medicine, Atlanta, GA 30303
Mangano i in. udokumentowane objawy pooperacyjnego niedokrwienia mięśnia sercowego u ponad 40% z 474 pacjentów. Dyskusja na temat czynników powodujących brak tlenu w tkankach musi uwzględniać dostarczanie tlenu do tkanek. Jednak wyraźnie nieobecny w tej pracy są rzeczywiste dane do oceny stopnia krwotoku chirurgicznego – pooperacyjne wartości objętości krwi; wartości hematokrytu mierzone w sali pooperacyjnej, w dniu 3 iw dniu 8; dane dotyczące ciśnienia krwi, w tym stopień i czas trwania niedociśnienia w sali pooperacyjnej, ilość i czas podawania dodatkowego wdychanego tlenu oraz wydalanie moczu (podawanie dużych ilości soli fizjologicznej tymczasowo wspomaga śródoperacyjne ciśnienie krwi). Uważam, że wymienione przez autorów zmiany stresowe okołooperacyjne są oznakami fizjologicznej odpowiedzi na deprywację tlenu w tkance w wyniku krwotoku chirurgicznego … *
Leora A. Traynor, MD
PO Box 178, Sharon Center, OH 44274
Numer referencyjny * Mannix FL. Wstrząs krwotoczny. W: Rosen P, Baker FJ II, Barkin RM, Braen GC, Dailey RH, Levy RC, wyd. Medycyna ratunkowa: koncepcje i praktyka kliniczna. 2nd ed. Vol. 1. St. Louis: CV Mosby, 1988: 179-202.
Google Scholar
Powyższe listy zostały odesłane do autorów danego artykułu, którzy oferują następującą odpowiedź:
Do redakcji: Dziękujemy Drs. Langer, Coney i Traynor za uwagi na temat naszego badania, które stwierdzili, że pooperacyjne niedokrwienie wykryte przez monitorowanie Hoher było związane z trzykrotnym wzrostem szans na niekorzystny wynik kardiologiczny i, co ważne, dziewięciokrotnym wzrostem szans wystąpienia zdarzenia niedokrwiennego (zgon sercowy, zawał mięśnia sercowego lub niestabilna dławica piersiowa) w kohorcie 474 mężczyzn o wysokim ryzyku poddawanych operacjom niekardiochirurgicznym. Dr Langer zastanawia się, czy zmiany odcinka ST były predykcyjne dla niekorzystnych wyników w niektórych podgrupach naszej próbki Analiza naszych danych pokazuje, że u osób z rozpoznaną chorobą niedokrwienną serca pooperacyjne niedokrwienie było czynnikiem predykcyj
[podobne: usg nadgarstka, olx ciechocinek, testosteron cena ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne niedokrwienie mięśnia sercowego podczas operacji niekardiochirurgicznych”