Krążące komórki progenitorowe śródbłonka i wyniki sercowo-naczyniowe ad

Wewnątrzrodzeniowe wstrzyknięcie śródbłonkowych komórek progenitorowych może poprawić funkcję lewej komory po ostrym zawale mięśnia sercowego. 19-21 Ponadto gromadzenie czynników ryzyka sercowo-naczyniowego lub zwiększone całkowite ryzyko są związane z dysfunkcją i zmniejszoną liczbą śródbłonkowych komórek progenitorowych.22,23 Chociaż te dane sugerują, że istnieje ścisła zależność między śródbłonkowymi komórkami progenitorowymi a czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego, dokładna rola tych komórek w patogenezie choroby wieńcowej pozostaje wciąż określona. Nie wiadomo, czy liczba komórek progenitorowych śródbłonka odnosi się do wyników u pacjentów z chorobą wieńcową. Aby przetestować tę hipotezę, oceniliśmy liczbę śródbłonkowych komórek progenitorowych u pacjentów z chorobą wieńcową i prospektywnie analizowaliśmy wyniki sercowo-naczyniowe podczas 12-miesięcznego okresu obserwacji.
Badana populacja
Od marca 2003 r. Do stycznia 2004 r. 587 pacjentów, którzy kolejno przeszli koronarografię, poddano badaniu przesiewowemu w celu włączenia do badania Endothelial Progenitor Cells in Coronary Artery Disease. Czterdzieści dziewięć pacjentów bez objawów choroby wieńcowej na angiografii i 19 pacjentów ze złośliwymi chorobami zapalnymi lub ciężkim ostrym niedokrwieniem, innym niż niedokrwienie mięśnia sercowego, zostało wykluczonych z badania. Uzyskano świadomą zgodę wszystkich pacjentów, a protokół badania został zatwierdzony przez komisję etyczną Uniwersytetu Saarland. Badacze zainicjowali badanie, mieli pełny dostęp i przeanalizowali dane oraz napisali manuskrypt. Wszyscy autorzy ręczy za dane i analizy.
Angiografia
Cewnikowanie serca wykonano zgodnie z wytycznymi do koronarografii American College of Cardiology i American Heart Association.24 Wykonano ventrylo- grafię dwupłatową w standardowych projekcjach. Frakcja wyrzutowa została obliczona przez podzielenie obszaru końcoworozkurczowego i końcowoskurczowego lewej komory za pomocą automatycznego systemu komputerowego (oprogramowanie Digital Cardiac Imaging, Philips). Stopień choroby wieńcowej ocenili, co najmniej dwaj niezależni kardiolodzy interwencyjni, jako 0 (zwężenie <50 procent), (zwężenie dowolnej głównej tętnicy wieńcowej . 50 procent), 2 (zwężenie dwóch głównych tętnic wieńcowych . 50 procent ) i 3 (zwężenie trzech głównych tętnic wieńcowych . 50 procent).
Poprzednie wydarzenia, kontynuacja i przyczyny śmierci
Klasyfikacja poprzednich zdarzeń i danych uzupełniających została dokonana na podstawie dokumentacji medycznej i wywiadów osobistych. Przyczyny zgonu określono na podstawie dokumentacji szpitalnej, raportów z autopsji i dokumentacji medycznej lekarzy ogólnych. Zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych obejmowały nagłe zgony i zgony z powodu ostrego zawału mięśnia sercowego, choroby wieńcowej lub zastoinowej niewydolności serca.
Przygotowanie próbek krwi
Krew tętniczą pobierano z tętnicy udowej i buforowano 20 ml cytrynianu sodu przed cewnikowaniem serca. Jednojądrzaste komórki izolowano przy użyciu gradientu gęstości Ficoll (Biocoll, Biochrom) zgodnie ze standardowymi protokołami
[hasła pokrewne: laser biostymulacyjny, testosteron cena, rehabilitacja domowa kraków ]
[hasła pokrewne: olx ciechocinek, nieleczona nadczynność tarczycy, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]

0 thoughts on “Krążące komórki progenitorowe śródbłonka i wyniki sercowo-naczyniowe ad”

1. Ułożenie chorego na boku uchroni poszkodowanego przed zachłyśnięciem się własnymi wydzielinami.

2. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: protetyka na implantach[…]