Krążące komórki progenitorowe śródbłonka i wyniki sercowo-naczyniowe ad 8

Odkrycia te sugerują, że komórki progenitorowe śródbłonka przyczyniają się do przywrócenia monowarstwy śródbłonka, jak sugerują dane z badań eksperymentalnych. Poziom komórek progenitorowych śródbłonka nie przewidywał śmierci ze wszystkich przyczyn, ostrego zawału mięśnia sercowego lub udaru. To odkrycie może sugerować, że istniał nadmiar zgonów z przyczyn nie sercowo-naczyniowych u pacjentów ze zwiększonym poziomem komórek progenitorowych śródbłonka. Jednakże nie zidentyfikowano nadmiaru poszczególnych nie krążącej sercowo przyczyn zgonu (dane niepokazane). Badania na małą skalę sugerują, że po ostrym zawale mięśnia sercowego liczba krążących komórek progenitorowych CD34 + i CD133 + KDR + jest regulowana w górę w odpowiedzi na niedokrwienie tkanki.3,35 Biorąc pod uwagę wyniki naszego badania, musimy przyjąć, że rola śródbłonkowych komórek progenitorowych w ostrym zawale mięśnia sercowego lub udarze jest bardziej złożona, niż początkowo oczekiwano. W naszym badaniu śródbłonkowe komórki progenitorowe, które mobilizowano po ostrym zawale mięśnia sercowego, były funkcjonalnie upośledzone (dane niepokazane). Jest to zgodne ze stwierdzeniem, że u pacjentów z zastoinową niewydolnością serca dochodzi do upośledzenia funkcji komórek progenitorowych.36 Obecnie patofizjologiczne konsekwencje tej dysfunkcji są nieznane. Konieczne są dalsze badania w celu wyjaśnienia dokładnej roli komórek progenitorowych śródbłonka w ostrym zawale mięśnia sercowego.
Oprócz śródbłonkowych komórek progenitorowych CD34 + KDR +, mierzono liczbę niedojrzałych komórek CD133 +, które również korelowały z wynikami sercowo-naczyniowymi. W celu określenia funkcjonalnych właściwości wcześniej krążących śródbłonkowych komórek progenitorowych, określiliśmy liczbę śródbłonkowych jednostek tworzących kolonie w podgrupie pacjentów. Potwierdziliśmy i rozszerzyliśmy wyniki Hill i wsp., 22 wykazujące, że funkcjonalne właściwości komórek progenitorowych śródbłonka wpływają na wyniki sercowo-naczyniowe.
Nasze wyniki sugerują, że krążące śródbłonkowe komórki progenitorowe u pacjentów z chorobą wieńcową mogą być stosowane do identyfikacji pacjentów z wysokim ryzykiem poważnych niekorzystnych zdarzeń sercowych. To odkrycie potwierdza pogląd, że niedojrzałe komórki odgrywają ważną rolę w patogenezie choroby miażdżycowej i że pomiar śródbłonkowych komórek progenitorowych może poprawić stratyfikację ryzyka. Dalsze badania oceniające cel terapeutyczny krążących śródbłonkowych komórek progenitorowych są uzasadnione, aby udowodnić podstawową koncepcję biologiczną, że regeneracja komórek śródbłonka przez krążące śródbłonkowe komórki progenitorowe jest niezbędna do gojenia się naczyń.
[przypisy: laser biostymulacyjny, przychodnia eskulap, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]
[hasła pokrewne: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, kreatynina badanie cena, spitaderm karta charakterystyki ]

0 thoughts on “Krążące komórki progenitorowe śródbłonka i wyniki sercowo-naczyniowe ad 8”

1. Niedoczynność tarczycy to dość uciążliwa choroba i trzeba brać leki praktycznie cały czas