Skip to content

Kliniczne aspekty rozwoju dzieci i młodzieży

3 tygodnie ago

443 words

Na początku mojej pierwszej rocznej szkoły medycznej z zakresu rozwoju dziecka i psychiatrii dziecięcej, prowadzonej przez Melvina Lewisa, pamiętam cudowną demonstrację koncepcji Piageta dotyczącej zachowania objętości przez dziecko w wieku szkolnym porównujące ilość wody w dwóch zlewkach o różnych rozmiarach . Teorie i obserwacje behawioralne przedstawione w tym kursie zostały po raz pierwszy opublikowane jako książka w 1971 r. I teraz zostały poprawione w tej trzeciej edycji skierowanej do studentów medycyny. Celem książki jest dostarczenie wstępnego przeglądu szerokiej dziedziny zachowań dzieci i uwrażliwienie czytelnika na poczucie cudowności i intelektualnej złożoności rozwoju człowieka. Obecna edycja jest dość obszerna, choć nie krótka. Nowością tej książki jest użycie długich cytatów na końcu każdego rozdziału, które umożliwiają czytelnikowi przeglądanie fragmentów pracy ze źródeł pierwotnych.
Obecna edycja podzielona jest na sześć podsekcji. Pierwsze dwa koncentrują się na normalnym rozwoju zarówno z perspektywy podłużnej (np. Rozwój poznawczy, moralny i językowy od dzieciństwa do wieku dojrzewania), jak i perspektywy przekrojowej (np. U niemowląt i dzieci w wieku szkolnym). Chociaż jest kilka powtórzeń, skupienie się na normalnym rozwoju jest odświeżające i mile widziane. Część trzecia dotyczy wspólnego obszaru między pediatrią a psychiatrią dziecięcą: konsultacja łącznikowa, reakcje na chroniczną chorobę, skutki hospitalizacji i smutek. Czwarte i czwarte koncentrują się na zagadnieniach klinicznych oceny psychiatrycznej, diagnozie różnicowej, zaburzeniach klinicznych i rozwojowej psychopatologii. Dodatkowym dodatkiem jest rozdział dotyczący metod badawczych, w którym dokonuje się uporządkowanych wywiadów, środków epidemiologicznych i neurobiologicznych oraz ocen stresu i radzenia sobie z nim. Wreszcie, część szósta przegląda zarówno terapie psychoterapeutyczne, jak i farmakologiczne, a kończy się epilogiem na temat szerszych problemów społecznych.
Najsilniejszymi częściami tej książki są teorie psychoanalityczne i sekcje dotyczące psychopatologii rozwojowej, oceny psychiatrycznej, smutku i umierania, ale włączenie rozdziału dotyczącego leczenia uzależnień dodaje całościowy charakter książki. Bardziej zaawansowani uczniowie w tej dziedzinie mogą być rozczarowani ograniczonym opisem większości zaburzeń i pominięciem strategii zarządzania.
Podczas gdy autorzy udzielają jedynie krótkiego omówienia takich obszarów, jak stres i radzenie sobie ze stresem oraz rola ojca, najpoważniejszym pominięciem jest sekcja dotycząca kulturowych i subkulturowych różnic w zachowaniu.
Ta książka służy jako doskonałe wprowadzenie do zajęć dla studentów. Chociaż książka nie jest krótka, rozszerzający się zakres psychiatrii dziecięcej prawdopodobnie wymaga tej długiej wstępnej pracy.
Michael W. Yogman, MD
14 Wyman Rd., Cambridge, MA 02138

[podobne: usg nadgarstka, licznik spalania kalorii, testosteron cena ]

0 thoughts on “Kliniczne aspekty rozwoju dzieci i młodzieży”