Immunomodulatory w chorobach reumatycznych

Jest oczywiste, że potrzebujemy lepszego leczenia reumatoidalnego zapalenia stawów. Leki, których używamy, zapewniają dobre złagodzenie objawów, ale nie opóźniają zniszczenia stawów. Reumatologowie zajmujący się reumatoidalnym zapaleniem stawów (i innymi chorobami tkanki łącznej) składają się z salw typu blunderbuss , które uderzają w wiele komórek (od komórek okładzinowych żołądka do megakariocytów), które są niewinnymi obserwatorami w procesie. Z pewnością lekarze często nie trafiają w kluczowe elementy odpowiedzi immunologicznej. Ta mała książka, skierowana bardziej do klinicznych i eksperymentalnych farmakologów niż praktykujących lekarzy, rozpoznaje to. Ale dopiero w ostatnim rozdziale, Fox et al. ( Przyszłe podejścia do diagnostyki i terapii reumatoidalnego zapalenia stawów ), że istnieje potrzeba naszej lepszej terapii reumatoidalnego zapalenia stawów i, co sugeruje, również innych chorób immunologicznych. Poprzednie rozdziały (siedem w liczbie i zmienna w głębi i podekscytowanie prezentacji) dotyczą leków (metotreksat, inne leki immunosupresyjne, cyklosporyna i retinoidy) oraz metod leczenia (afereza i całkowite napromieniowanie limfoidalne), których czasami używamy, ponieważ mamy nic innego jak niesteroidowe leki przeciwzapalne, steroidy, złoto, penicylamina, środki przeciwmalaryczne i sulfasalazyna.
Książka jest edytowana przez dwóch szanowanych reumatologów i doświadczonych liderów badań klinicznych leków przeciwreumatycznych. Autorzy rozdziałów są mieszanką badaczy z branży i akademii. To niepokojące, że nigdzie w książce nie podano ich stopni zawodowych. Na przykład, nie mamy możliwości dowiedzieć się, czy Andrea Kowal, w Katedrze Neuroendokrynologii w Sandoz i starszy autor rozdziału o przygotowaniu cyklosporyny w Sandoz, ma doktorat, doktora, oba lub żadne z nich. Co ciekawe, rozdziały o cyklosporynie i retinoidach, napisane przez autorów z korporacji, które sprzedają te leki, są najbardziej prowokującymi i najlepiej referencyjnymi rozdziałami. Inne rozdziały (np. Dotyczące metotreksatu, azatiopryny, środków alkilujących i terapii skojarzonej) są napisane bez intensywności lub inspiracji. W zamian za wydawanie około 35 centów za stronę na zakup tej książki, czytelnik zasługuje na więcej syntezy, więcej metaanalizy badań klinicznych, więcej zaleceń dotyczących wskazań do terapii i więcej rankingu i priorytetów jednej terapii między innymi.
Niektóre miłe części książki obejmują zwięzły przegląd metabolizmu kwasu foliowego w kontekście terapii metotreksatem; obszerna bibliografia rozdziału na temat środków immunosupresyjnych; rzetelna analiza toksyczności cyklosporyny; doskonałe tabele w rozdziale dotyczącym retinoidów, które podsumowują różne badania z wykorzystaniem różnych związków, i oczywisty wysiłek, aby zebrać dużą liczbę obserwacji, aby zsyntetyzować dane i nadać kierunek przyszłości klinicznego leczenia farmakologicznego retinoidami; doskonały historyczny i techniczny przegląd aferezy i dyskusja na temat synchronizacji terapii lekowej z aferezą; bezstronna prezentacja całkowitego napromieniowania limfocytów i milczącego przyznania, że przyszłość tej techniki nie jest obiecująca; oraz interesujące argumenty przemawiające za stosowaniem interferonu gamma w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów.
Ta książka byłaby dla lekarzy bardziej interesująca, gdyby ostatni rozdział, dotyczący patofizjologii, został przedstawiony jako pierwszy, a następnie omówiono immunomodulację obejmującą kortykosteroidy i streszczenia modulacji niefarmakologicznej. W obecnej formie książka ta będzie przydatna dla każdego immunofarmakologa.
Edward D. Harris, Jr., MD
Stanford University Medical Center, Stanford, CA 94305

[patrz też: dofinansowanie do aparatu słuchowego, choroba raynauda leczenie, olx ciechocinek ]

0 thoughts on “Immunomodulatory w chorobach reumatycznych”