Bezpośrednie inhibitory trombiny ad 7

Zwiększenie aktywności aminotransferazy alaninowej, które było ponad trzykrotnie wyższe od górnej granicy normy, obserwowano rzadziej w obu dawkach ximelagatranu niż po warfarynie pod koniec leczenia, chociaż poziomy normalizowały się w grupie z warfaryną cztery do sześciu tygodni później, podczas gdy obserwowano wzrost poziomu aminotransferazy alaninowej u niektórych pacjentów w grupach otrzymujących ximelagatran (odpowiednio 0,6% i 0,1% w grupach o wysokiej i małej dawce). Melagatran-Ximelagatran
Skuteczność stosowania podskórnego melagatranu, a następnie doustnego ximelagatranu, badano w dwóch badaniach III fazy u pacjentów poddanych całkowitemu biodrowemu lub całkowitemu zamienionemu stawowi kolanowemu.46,48 W badaniu Melagatran dotyczącym hamowania trombiny w chirurgii ortopedycznej III (METHRO III), w okresie pooperacyjnym melagatranu, a następnie ximelagatranu porównywano z przedoperacyjną inicjacją enoksaparyny. 46 Obie grupy w badaniu były związane z podobnymi wskaźnikami żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej i ciężkiego krwawienia. W rozszerzonym badaniu oceniającym profilaktykę (EXPRESS), podawanie melagatranu przed zabiegiem operacyjnym, a następnie ximelagatran, porównywano z przedoperacyjnym podawaniem enoksaparyny. [48] Częstość występowania żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej była istotnie niższa przy schemacie melagatran-ximelagatran, ale zarówno poważne, jak i niewielkie krwawienie obserwowano częściej.
Desyrudyna
W dwóch badaniach III fazy oceniano przedoperacyjne podawanie desyrudyny u pacjentów poddawanych wymianie stawu biodrowego.49,50 W jednym badaniu porównano desyrudynę z przedoperacyjnym podawaniem enoksaparyny49. Częstość występowania zakrzepicy żył głębokich i bliższych była mniejsza u pacjentów leczonych desyrudyną, z podobnym ryzykiem poważnego krwawienia w obu grupach. W drugim badaniu, przedoperacyjne podawanie desyrudyny porównywano z przedoperacyjnym podawaniem niefrakcjonowanej heparyny. 50 Desyrudyna zmniejszała częstość występowania zakrzepicy żył głębokich i proksymalnych. Poważne epizody krwawienia były podobne w obu grupach.
Dabigatran
Badanie Boehringer Ingelheim w teście zakrzepicy II (BISTRO II), badanie fazy 2, porównało doustny dabigatran z enoksaparyną w zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej po operacji ortopedycznej47. Dabigatran rozpoczęto do 4 godzin po operacji, podczas gdy enoksaparynę rozpoczęto 12 godzin. przed operacją. Najwyższe dawki dabigatranu wiązały się ze znacznie mniejszą częstością występowania żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej niż enoksaparyna. Jednak ryzyko wystąpienia ciężkiego krwawienia z dabigatranem zwiększało się w sposób zależny od dawki.
Okres okołooperacyjny
Czas rozpoczęcia profilaktyki przeciwzakrzepowej w porównaniu z zabiegiem chirurgicznym może być ważniejszy przy podawaniu DTI niż w przypadku heparyny drobnocząsteczkowej, chociaż według naszej wiedzy nie przeprowadzono bezpośredniego porównania42. Podawanie samego ximelagatranu lub połączenie podskórna melagatran po operacji wydaje się być mniej skuteczna niż heparyna drobnocząsteczkowa, ale bardziej skuteczna niż warfaryna, z podobnym ryzykiem krwawienia. W przypadku stosowania profilaktyki przedoperacyjnej zaobserwowano, że zarówno desyrudyna, jak i połączenie melagatranu i ksimelagatranu są bardziej skuteczne niż heparyna niefrakcjonowana lub o niskiej masie cząsteczkowej. 48-50 Jednak zmniejszenie zdarzeń zakrzepowo-zatorowych za pomocą zarówno ksimelagatranu, jak i melagatranu zostało zrównoważone. przez więcej krwawiących epizodów.
Aktualne dane, razem wzięte, nie wskazują na istotne zalety stosowania większości DTI w porównaniu z rutynowym stosowaniem heparyny drobnocząsteczkowej do profilaktyki żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.
[więcej w: chirurgia plastyczna poznań cennik, aloe vera forever, kiedy nie można oddać krwi ]
[hasła pokrewne: olx ciechocinek, nieleczona nadczynność tarczycy, dofinansowanie do aparatu słuchowego ]

0 thoughts on “Bezpośrednie inhibitory trombiny ad 7”