Bezpośrednie inhibitory trombiny ad 6

Obserwowano, że Ximelagatran jest tak samo skuteczny jak warfaryna w odniesieniu do pierwotnego wyniku skuteczności udaru lub zatoru systemowego. Ponadto, ximelagatran powodował znacznie mniejsze ryzyko poważnego krwawienia w zbiorczej analizie. Ximelagatran był związany ze znaczącym wzrostem odsetka pacjentów z aminotransferazą alaninową co najmniej trzykrotnie powyżej górnej granicy normy w porównaniu z warfaryną (6,1 procent vs. 0,8 procent). Na podstawie badań SPORTIF, Ximelagatran może być wygodną alternatywą dla antagonistów witaminy K u pacjentów z migotaniem przedsionków plus co najmniej jeden dodatkowy czynnik ryzyka. Jednak bezpieczeństwo tej strategii zarządzania pozostaje do ustalenia.
Inne wskazania
Ostatnio dostępne są dane z badań fazy II dotyczących skuteczności i bezpieczeństwa argatrobanu w ostrej fazie udaru40 i biwalirudyny w pomostowaniu tętnic wieńcowych.41 Jednak badania te obejmowały niewielką liczbę pacjentów i nie będą dalej omawiane.
Zapobieganie żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej
Tabela 3. Tabela 3. Badania kliniczne porównujące bezpośrednie inhibitory trombiny z terapią kontrolną w profilaktyce i leczeniu żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Pomimo profilaktyki wskaźnik objawowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u pacjentów poddawanych poważnym zabiegom ortopedycznym utrzymuje się na poziomie 1,5 do 10 procent w ciągu trzech miesięcy po operacji. 42 Desyrudyna, melagatran i ksimelagatran były badane w badaniach fazy 3 u pacjentów poddawanych biodrze lub kolanom operacja (tabela 3). Niedawno w ramach badania pilotażowego zbadano rolę połączenia melagatranu i ximelagatranu w planowym zabiegu chirurgicznym jamy brzusznej.53
Ximelagatran
Doustne ximelagatran badano sam lub w połączeniu z podskórnym melagatranem w zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej po operacji ortopedycznej. W podwójnie ślepym, randomizowanym badaniu z udziałem pacjentów poddanych całkowitej alloplastyce stawu biodrowego oceniano skuteczność i bezpieczeństwo podawania doustnego ximelagatranu po operacji, w porównaniu z enoksaparyną.43 Częstość zarówno żylnej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, jak i proksymalnej zakrzepicy żył głębokich (u bez zatorowości płucnej) były istotnie wyższe u pacjentów otrzymujących ximelagatran, niż byli oni w grupie leczonej enoksaparyną; Częstość epizodów ciężkiego krwawienia była podobna.
Warfaryna (z użyciem docelowego międzynarodowego współczynnika znormalizowanego 2,5) była leczeniem kontrolnym w dwóch badaniach III fazy u pacjentów poddanych całkowitej wymianie stawu kolanowego.44,45 Oba zabiegi rozpoczęto po operacji. W pierwszym badaniu częstość występowania żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej i proksymalnej zakrzepicy żył głębokich (z objawową zatorowością płucną lub bez niej) nie była istotnie mniejsza u pacjentów otrzymujących ximelagatran; częstość występowania poważnego krwawienia była podobna w obu grupach.44 W drugiej próbie dwie dawki ximelagatranu porównywano z warfaryną w celu wykazania wyższości wyższej dawki ximelagatranu. 45 Dawka 36 mg ximelagatranu zmniejszyła odsetek zakrzepica żył głębokich w porównaniu z 24 mg ximelagatranu i warfaryny. Poważne krwawienie wystąpiło z podobną częstością we wszystkich grupach
[więcej w: dofinansowanie do aparatu słuchowego, pta zabieg, infolinia hiv ]
[podobne: rehabilitacja nowy dwór mazowiecki, kreatynina badanie cena, spitaderm karta charakterystyki ]

0 thoughts on “Bezpośrednie inhibitory trombiny ad 6”